24 oktober 2005

Madball (Hof ter Lo - 22/10/2005)














Hoewel ik van het hardcore-genre weinig kaas gegeten heb (en ik er in feite simpelweg niet veel interesse in heb), was de sterke live-reputatie van Madball me al meermaals ter ore gekomen. Het valt simpelweg niet te ontkennen dat de band één van de vaandeldragers van het genre is. Het is dan ook voornamelijk nieuwsgierigheid die me richting Hof ter Lo gedreven heeft. Van de drie bands die de esbattementen mochten openen (Out to Win, Since the Flood en Sworn Enemy), kon enkel Since The Flood me ietwat bekoren. De andere twee bands ben ik nu al quasi vergeten. Madball zelf was zonder enige discussie de sterkste act van de avond en de live-reputatie bleek niet onverdiend. Het hardcore-genre op zich zal me nooit tot extase bewegen en ik voel me ook niet geroepen om een Madball-plaat te kopen, maar het moet gezegd dat de heren weten wat gedreven concerteren is. De 'unity' en 'respect'-kreten en eindeloze bedankjes voor collega's en vrienden en concertbezoekers mochten me op den duur dan wel de strot uitkomen, toch moet ik bekennen dat er een leuk soort naïviteit van uitstraalt die haast aandoenlijk overkomt. En het is nog altijd beter om je onvrede met de maatschappij te kanaliseren in een passie voor hardcoremuziek, dan in daadwerkelijk geweld. Tot slot nog een woord van dank voor de oudere hardcorefans die ons - wegens een gevoel van 'unity' voor Jitse - van de nodige hoeveelheid gratis pils voorzagen.

Madball
Sworn Enemy
Since The Flood

Geen opmerkingen: